onsdag 24 oktober 2007

Evig ungdom

Var i dag på ett "skolelever firar FN-dagen-jobb" och lyckades med konststycket att inom ungefär tre minuter efter att jag kommit dit bli utskälld av en lärare.

Hon skrek mer eller mindre åt mig att snabbt sätta mig eftersom de skulle börja.

"Ja, men först ska jag tänka ut vart som det passar bäst att jag är", sa jag och viftade lite diskret med min tidningspenna.

Hon förstod inte riktigt hinten om att jag var reporter.

Naturligtvis var jag en högstadieelev. Till hennes försvar kan sägas att jag hade en högstadieprao i hälarna och visst ser jag ung ut... Men det var ändå en hyfsat skamsen lärare som sprang i kapp redaktionsbilen för att be om ursäkt.

Fast samtidigt, även om jag varit elev var tonen knappast passande... Lite respekt även mot elever skulle inte skada.

Men visst är det trevligt att veta att jag fortfarande kan wallraffa på högstadiet.

Inga kommentarer: